divendres, 13 de juliol del 2012

INFORME FAROS - QUARTA PART - INTEL.LIGÈNCIA EMOCIONAL A LES ESCOLES


Els nens i nenes passen un terç del seu temps diari al col·legi, per tant, si ens preocupem dels seus coneixements, no ens hauria d’interessar també tota l’educació emocional que reben?

Si es posen notes als seus coneixements també seria interessant tindre un ampli informe de les seves competències emocionals, per tal de conèixer les més favorables, per potenciar-les, i les no tan favorables, per treballar-les.

Com a pares que comencem a formar part de l’escola, què volem en una aula? Sensibilitat i sinergia envers aquest tema de l’educació emocional; com? A través de programes que desenvolupin la consciència emocional dels nens i nenes, posant nom i cognoms a les emocions rutinàries. Què ens agradaria? Que ens informessin periòdicament d’aquest tema, no solament quan va la cosa malament.

Què més volem? Que hi hagi reflexió, introspecció dins de les aules, meditació per què no? (cliqueu aquí, molt interessant) que hi hagi assignatures de la vida (la millor de les escoles), espais per parlar i escriure i donar eines per ajudar a sentir-se millor quan els nens estan tristos, enfadats....

Què estaria bé? Que els pares puguin anar a les classes a explicar experiències, per tal de poder-nos sentir que formem part de l’escola.
També cal implicació per part nostre per aprendre i desenvolupar les competències emocionals (ja que això pot durar tota la vida). Estaria bé que hi hagués oferta de cursos pels pares en els propis col·legis (massa idealista?, potser arribarà...), que ens nodrim de llibres, de lectures que ens faci canviar creences. També ens agradaria la possibilitat d’anar al col·legi periòdicament i escoltar xerrades, conferències de persones sensibilitzades en aquests temes per absorbir com esponges, per reforçar i conèixer temes nous (la nostra primera xerrada, Juanjo Fernández, gràcies!).

Ens agradaria viure tot això; i a tu, que t’agradaria veure a l’escola pels nens i nenes?

Reflexió de LA CANALLA

p.d. Us anotem algunes cites bibliogràfiques que l’Informe FAROS ens dona. Alguns llibres es poden agafar a les biblioteques de la nostra ciutat, encara que aquests siguin d’altres biblioteques de Catalunya (es pot demanar préstec interbibliotecari).

  • Bisquerra, R. (Coord) (2011) Educación Emocional. Propuestas para educadores y familias. Bilbao: Desclée de Brower.

  • Carpena, A (2004) Educación socioemocional en la etapa de primaria. Barcelona: Octaedro.

  • López-Cassà, E (2003) Educacion Emocional. Programa para 3-6 años. Madrid: Wolters Kluwer

  • López-Cassà, E (2011) Educar las emociones en la infancia (de 0 a 6 años). Reflexiones y propuestas prácticas. Madrid: Wolters Kluwer.

Bibliografia: Bisquerra, Rafael (Coord.); Punset, Eduard, Mora, Francisco; García Navarro, Esther; López-Cassà, Èlia; Pérez González, Juan Carlos; Lantieri, Linda; Nambiar, Madhavi, Aguilera, Pilar; Segovia, Nieves; Planells, Octavi. (2012). ¿Cómo educar las emociones? La inteligencia emocional en la infancia y la adolescencia. Esplugues de Llobregat (Barcelona): Hospital Sant Joan de Déu.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada